IOTSWC Side Event: “Com implantar solucions IoT amb èxit”

L’Associació de Professionals TIC de Catalunya (APTICC) -integrada per l’Associació Catalana d’Enginyers de Telecomunicació (Telecos.cat), el Col·legi Oficial d’Enginyeria en Informàtica de Catalunya (COEINF), i l’associació GrausTIC- organitza la taula rodona “Com implantar solucions IoT amb èxit”, com a side event de la fira de referència del sector (l’IoT Solutions World Congress), i amb l’objectiu d’oferir un espai de trobada als professionals de l’enginyeria interessats o vinculats al món de l’IoT.

Quan: Dijous, 18 d’octubre, de les 11.15h a les 14h
On: Fira de Barcelona (Recinte Gran Via), Sala 1.3 (CC1)
Inscripció gratuïta a través del següent enllaç (places limitades)*
*Un cop confirmada la inscripció, i uns dies abans de l’acte, rebreu el codi que us permetrà el registre gratuït a l’IoTSWC (Exhibition Pass)

Els assistents podran conèixer, de primera mà, algunes iniciatives d’èxit i experiències locals que aporten valor a l’hora d’encarar projectes que integren solucions IoT, així com considerar els seus aspectes més rellevants i particulars. Per això comptarem amb la participació d’experts de diferents àmbits.

A més, hi haurà espai per al debat i l’intercanvi d’opinions, experiències i coneixements.

PROGRAMA:

11.15h Acreditacions

11.30h Presentació de la Jornada, a càrrec de Salvador Ramon, director de Telecos.cat

11.35h Taula Rodona: “Com implantar solucions IoT amb èxit”, amb les intervencions de :

• Josep Paradells, Catedràtic d’Enginyeria Telemàtica, director de la Fundació i2CAT, professor de la UPC i codirector del Màster d’IoT de la Fundació Politècnica
“La cadena de valor en el productes IoT i la importància de cada baula”:Les solucions IoT són especialment complexes ja que requereixen d´un nombre gran d’elements (baules) per completar la cadena de valor del servei o producte. Parlarem dels elements necessaris, de com es combinen i quin valor aporten al sistema complert. Farem també una reflexió sobre els riscos i els errors que poden tenir.

• Daniel Martínez, Enginyer Químic, tècnic en Pedagogia de la innovació al Citilab
“Solucions IoT amb Whitecatboard”: Presentació general del projecte, amb els detalls del software i hardware desenvolupat. Es mostrarà alguna de les accions dutes a terme.

• Pere Tuset, Enginyer de Telecomunicació, professor lector i director del Màster en Indústria 4.0 a la UOC
“Telecomunicacions en l´àmbit de la Indústria 4.0”: Es presentaran els avanços més rellevants en el camp de les telecomunicacions en l´àmbit de la Indústria 4.0. S´inclouran tant tecnologies de comunicació (cablejades i sense fils, incloent TSN i 6TISCH) com protocols de comunicació (MQTT, CoAP, OPC/UA).

• Òscar Sala, Enginyer Informàtic, responsable de mVenturesBCN a la Fundació Mobile World Capital Barcelona, director de Quantum Fòrum i vicedegà de COEINF

• Ponent ISACA (pendent de concretar)

Modera: Joan Giró, enginyer i president del Consell Assessor de l’APTICC

13.30h Torn obert de paraules